Przejdź do treści

Wywiad z Julitą Maciejewicz-Ryś

W emocjonującym wywiadzie Julita Maciejewicz-Ryś opowiadała o roli swojego dziadka, Eugeniusza Kwiatkowskiego w budowie Portu Gdynia, wadze gospodarki morskiej dla całej gospodarki narodowej oraz konieczności centralnego wsparcia dla strategicznych inwestycji w portach.
Kuźnia projektantów i wykonawców jachtów w szczecińskiej Akademii. Prof. dr hab. inż. Tadeusz Szelangiewicz, kierownik Katedry Oceanotechniki i Budowy Okrętów
Polski przemysł jachtowy produkuje ponad 20 tysięcy jachtów rocznie. Polska jest pierwszym w Europie i drugim na świecie, po Stanach Zjednoczonych, producentem jachtów motorowych o długości do 9 metrów.
Jerzy Czuczman, Prezes Polskiego Forum Technologii Morskich: Konkurs RINA-KORAB. Polscy i brytyjscy okrętowcy rywalizują już 15 lat
Najstarsza na świecie organizacja okrętowców The Royal Institution of Naval Architects wspólnie z Towarzystwem Okrętowców Polskich KORAB już od 15 lat organizują konkurs na najlepszą pracę magisterską obronioną na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej. Ostatni finał, ze względu na pandemię, trzeba było przeprowadzić zdalnie.
Oblicza pandemii. Ryzyko a niepewność w biznesie. Prof. dr hab. Dariusz Zarzecki, Uniwersytet Szczeciński
W finansach od lat wykorzystywane są pojęcia „ryzyko” i „niepewność”. Terminy te, choć w mowie potocznej używane zamiennie, wcale nie są synonimami. Ryzyko odnosi się do zbioru unikalnych konsekwencji danej decyzji, których pojawieniu się można przypisać określone prawdopodobieństwa, podczas gdy niepewność oznacza, iż takich prawdopodobieństw przypisać nie można.
Przedsiębiorczy inżynier! Akademia Morska w Szczecinie
Projekt MELES pojawił się w AMS przed sześciu laty, w roku 2014 - i już wtedy zaczął zmieniać akademicką rzeczywistość i wprowadzać pierwiastek "ludzki" w kształcenie techniczne. Rozwinięcie skrótu MELES - More Entrepreneurial Life at European Schools (więcej przedsiębiorczego życia w europejskich szkołach – dop. pj) – oddaje jego charakter.
Bezpieczeństwo...Kartele często wykorzystują statki do przemytu narkotyków
Statki są bardzo często wykorzystywane przez kartele narkotykowe. A przerzut narkotyków drogą morską niesie bardzo poważne zagrożenie dla marynarzy ze względu na instrumentalne wykorzystywanie jednostek pływających przez przemytników.
Modernizacja toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Dopłyną jeszcze dwie pogłębiarki. - rozmowa z Pawłem Szumnym, dyrektorem UMS
Portal Polska-Morska.pl rozmawia z Pawłem Szumnym, zastępcą dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie. Na torze wodnym Szczecin-Świnoujście jest już pogłębiarka Amazone. Czy rozpoczęła już główne roboty pogłębiarskie?....
Subskrybuj Forum Ekspertów