Przejdź do treści

Remontowa Shipbuilding S.A. - kolejny prom przekazany armatorowi

Remontowa Shipbuilding S.A. - kolejny prom przekazany armatorowi

Mimo utrudnień spowodowanych pandemią Covid 19, Remontowa Shipbuilding S.A.  z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding konsekwentnie realizuje przyjęty na ten rok  harmonogram prac.

13 sierpnia – 4 dni przed zaplanowanym wcześniej  terminem, przekazany został  norweskiemu armatorowi kolejny, nowoczesny prom pasażersko – samochodowy z hybrydowym napędem elektrycznym zasilanym akumulatorami.

W uroczystości podpisania dokumentów zdawczych udział wzięli: przedstawiciele  zamawiającego – Członek Zarządu NORLED AS – Sigvald Breivik i Kierownik Projektu Eivind Solvang jak również Członkowie Zarządu stoczni Remontowej Shipbuilding  Bartłomiej Pomierski i Dariusz Jaguszewski, Kierownik Projektu Piotr Alboszta i Dyrektor Działu Kontraktacji Statków Pasażerskich Michał Jaguszewski.

Dziś, tj.  14 bm. prom opuści Stocznię i wyruszy w swoją pierwszą i prawdopodobnie najdłuższą trasę, do macierzystego portu w Stavanger.
W zależności od warunków pogodowych będzie ona trwać od 3 do 4 dni.

Prom o nazwie Solavågen jest jednym z czterech budowanych w Stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. statków dla jednego z największych operatorów promowych w Norwegii – Norled. Flota armatora Norled składa się z ok. 80 promów, z których siedem  zostało zbudowanych w Remontowa Shipbuilding SA.

Nowy prom obsługiwać będzie połączenie pomiędzy firodami  Festøya-Solavågen. Jednorazowo będzie mógł zabrać na pokład maksymalnie 296 pasażerów i 120 samochodów osobowych.

Za kilka miesięcy przekazane zostaną dwa kolejne promy, które aktualnie są w trakcie wyposażania.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding.
W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Budowa promu współfinansowana była przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. KUKE.

 

Źródło: Remontowa Shipbuilding S.A.