Przejdź do treści

Szczecin – Świnoujście. Pogłębiarka Scheldt River na torze wodnym

ums

Prace przy modernizacji toru wodnego postępują. Pogłębiarka „Amazone” zakończyła pracę, zastąpiła ją „Scheldt River”. Przy obu sztucznych wyspach trwają prace refulacyjne już nad lustrem wody. Teren na Ostrowie Grabowskim został oczyszczony a „Wenda” pogłębia tor.

 

Ewa Wieczorek, rzecznik Urzędu Morskiego w Szczecinie zapewnia, iż na bieżąco, w miarę wykonywania sondaży podwodnych, trwają prace związane z oczyszczaniem toru z mniejszych elementów.

- W najbliższych dniach do prac pogłębiarskich wykonawca skieruje kolejną pogłębiarkę. Będzie to TSHD „Vox Amalia” – dodaje pani rzecznik. - Od października prace toczą się także pomiędzy kilometrem 44 – 54 (pole Mańków – Inoujście), a pod koniec grudnia będą prowadzone pomiędzy kilometrem 54 -62 (Inoujście – stocznia Gryfia). Trwają także działania związane ze zmianą systemu zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli światłowodowych.

        Żegluga na razie bez utrudnień!

Prace prowadzone przez pogłębiarkę „Scheldt River” nie powodują utrudnień w ruchu statków na Zalewie Szczecińskim – zapewnia rzecznik UM w Szczecinie. – Kiedy pojawi się pogłębiarka „Vox Amalia”, na czas trwania prowadzonych przez nią robót rozważane jest wprowadzenie ograniczeń dotyczących statków o długości powyżej 160 m oraz obniżenie parametru długości statków zwolnionych z pilotażu.

Informacje na bieżąco

O bieżących pracach na bieżąco informowane są m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy.

- Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie – podkreśla Ewa Wieczorek. - Tu publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W szczególności, prosimy o zwrócenie uwagi na Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.

Pani rzecznik przypomina, specjaliści 8. Flotylli Obrony Wybrzeża zneutralizowali, detonując tallboy’a, największą bombę lotniczą z czasów drugiej wojny światowej, zlokalizowaną na torze wodnym w Świnoujściu. Akcję przeprowadzono profesjonalnie, zabezpieczając teren wokół – było to wydarzenie na skalę światową. Nie ma już zagrożenia.  

pj/zd:Urząd Morski w Szczecinie/8 FOW